------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Projekt "Mamo! Tato! Chcę żyć zdrowo
razem z Tobą!"
Projekt dedykowany emocjom, a przede wszystkim
rozpoznawaniu stanów emocjonalnych, rozwijaniu umiejętności współdziałania
oraz doskonaleniu umiejętności właściwego i, bez szkody dla otoczenia,
okazywania emocji, budowaniu poczucia własnej wartości, zaplanowany został
do realizacji w Przedszkolu nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach od
lutego do grudnia 2020 roku. Stanowił kontynuację działań podjętych w
terminie wrzesień-listopad 2019 r. Adresatami działań profilaktycznych
zaplanowanych do realizacji były dzieci 5 i 6 letnie wraz z ich rodzicami.
Zadania zrealizowane zgodnie z opracowanym
harmonogramem działań:
- luty-grudzień 2020 r. - Zajęcia wyciszające, ale także pozwalające na
spożytkowanie przez dzieci nagromadzonej energii z wykorzystaniem podłogi
interaktywnej; dzięki możliwościom, jakie daje zabawa z podłogą interaktywną
dzieci mogły m.in. doskonalić sprawność fizyczną, spostrzeganie, nazywanie
stanów emocjonalnych, a także integrację zmysłów. Dywan interaktywny okazał
się nieocenioną pomocą dydaktyczną.
- 17 lutego 2020 r., 10 marca 2020 r., 11 grudnia - Terapeutyczne opowieści
- bajki tłumaczące dziecięce emocje opowiadane dzieciom w formie teatrzyków
kamishibai; we wskazanym terminie dwie grupy przedszkolne miały możliwość
uczestniczenia w zajęciach zorganizowanych przez wychowawczynie w salach
przedszkolnych, uczyły się rozpoznawania emocji zarówno własnych, jak i
otaczających je ludzi.
- 17 lutego 2020 r., 1 grudnia 2020 r. - Kodujemy i animujemy – zajęcia z
użyciem ozobotów oraz dostępnych programów przewidzianych dla tabletów;
zostały przeprowadzone bez udziału rodziców, a relacja z zajęć nagrana i
udostępniona dla zainteresowanych
%20(Custom).jpg)
- 3, 4 i 6 marca 2020 r. - Działania prozdrowotne: pogadanka z pielęgniarką
na temat dbania o zdrowie; umieszczenie w holu przedszkola plakatu
promującego działania zapobiegające infekcjom; rozdawanie rodzicom ulotek na
temat zapobiegania zarażeniu wirusem SARS-CoV-2; podnoszenie świadomości
społecznej jako działania kluczowego w ograniczaniu rozprzestrzeniania się
chorób zakaźnych, w myśl powiedzenia: W zdrowym ciele, zdrowy duch
%20(Custom).jpg)
- 10 marca 2020 r. - Zajęcia metodą W. Sherborne, jako sposób na zwiększanie
samoświadomości, umiejętności rozładowania napięcia, zorganizowane z
udziałem pracownika Biblioteki Publicznej im. M.Konopnickiej w Suwałkach;
jedna z grup uczestniczyła w wyciszających oraz zwiększających
samoświadomość zajęciach zorganizowanych w Bibliotece Publicznej.
%20(Custom).jpg)
- 12-16 października 2020 r. - Tworzenie albumu emocji; przedstawienie
stanów emocjonalnych, zarówno przyjemnych, jak i nieprzyjemnych w formie
książeczki, ukazywanie żartu, humoru jako sposobu na rozładowanie napięcia.
- 24 listopada 2020 r. - Kodujemy – zajęcia z użyciem maty do kodowania oraz
kubeczków; kształcenie kompetencji emocjonalno-społecznych w połączeniu z
rozwijaniem kompetencji komunikacyjnych.
- 14 grudnia 2020 r. – Mamo! Tato! Tańczmy zumbę! - spotkanie taneczne w
świecie wirtualnym; ukazanie tańca, ruchu, sportu jako sposobów na
rozładowanie napięcia emocjonalnego, stresu.
%20(Custom).jpg)
- listopad-grudzień 2020 r. – Zabawy w „Kąciku emocji” - cykl zajęć z
zakresu rozpoznawania przez dzieci własnych emocji w połączeniu z nauką
umiejętności rozładowywania destrukcyjnych zachowań, jak złość, gniew (mata
do wytupywania złości); zabawy układankami, mozaikami pomagającymi w
rozpoznaniu emocji kryjących się za mimiką, rysowanie z użyciem szablonów,
gry dydaktyczne z kostkami emocji, wyjaśnianie trudnych sytuacji społecznych
z użyciem pomocy „Misiowe humorki”, uczącej empatii, tolerancji, zrozumienia
dla zachowań innych ludzi.
- listopad-grudzień 2020 r. - „W krainie światła” - zabawy z wykorzystaniem
magicznego sześcianu w kąciku relaksacyjnym; słuchanie muzyki wyciszającej
wspomagane uspokajającą grą łagodnych świateł, stymulowanie zmysłów poprzez
obserwacje świetlnych kształtów z projektora, „wędrówki” w świetlnym tunelu.
Założenia projektu będą kontynuowane w kolejnych latach między innymi dzięki
zakupionym pomocom dydaktycznym, a zadania z udziałem rodziców zrealizowane,
gdy tylko niebezpieczeństwo epidemii zostanie zażegnane.
początek strony
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uśmiechnij się
Anegdoty i powiedzenia zasłyszane wśród dzieci z naszego przedszkola. Życzymy
miłej lektury.
-
Moje urodziny prawdziwe są dzisiaj a w
niedzielę to będą sztuczne - tłumaczy Piotruś
-
Jeżdżenie konno bez siodła nazywa się "na
oklep" - tłumaczy pani.
- A ja myślałem, że to szaleństwo! - skwitował Piotruś
-
- Gdzie twój rozumek? - pytają dzieci kolegę,
który nie potrafił odpowiedzieć na zadane pytanie.
- A ja widziałam rozum Kamila. Był u mojego taty w pokoju na
lampie - tłumaczy Nikola
- A jak wyglądał? - zaciekawiły sie dzieci
- Był jak chmurka koloru różowego - odpowiada rezolutnie
dziewczynka
- O nieeeeeeeee! Tylko nie różowy!!! - woła zdegustowany chłopiec.
-
- Ja byłem w Argentynie... - fantazjuje
Piotruś
- A ja to byłam w lesie na grzybach - szybko ripostuje Wiktorka
-
-Spróbuj zupki - prosi pani Jasia podczas
obiadu, w czasie którego serwowano zupę koperkową.
-Nie lubię trawy! - odpowiada zniesmaczony chłopiec.
-
Tak chechałem (kichałem), że
dym wyleciał mi z buzi - opowiada Piotruś o swoich
doświadczeniach
-
- Dlaczego Wiktor nie śpiewał? - pyta pani
- Bo płyta się zacięła - odpowiada dowcipnie Kubuś
-
Dajcie mi się skoncentrować, to szybciej
skończę - oznajmił Maksio podczas zajęć plastycznych
-
-Kto dziś będzie "Królem zupy"? - pyta pani,
zachęcając dzieci do spożycia obiadu
- Ja chcę być zwykłym ludem - odpowiada rezolutnie 4-letni
Damian
-
Zatroskany Mikołaj zwraca się do pani przed
leżakowaniem: Ja nie chcę dzisiaj lulkać
-
Kret zasnął przy kopecu -
opowiada Damian przebieg bajeczki
-
W domu mamy dwa tablety na niekłócenie -
oznajmiła Karolinka, siostra Kingi
-
Ręka się zapchała - powiedziała Gabrysia, nie
mogąc wyjąć ręki z rękawa bluzki
-
Kiedyś będzie moja osiemnastka i wtedy włączę
jakąś muzę - rozmarzył się Adam
-
-Uruchom chrupki - zniecierpliwiony Piotruś
zwraca się do pani w czasie śniadania
-
Zjadłem mysza - woła Wiktor na zakończenie
"Zabawy w kotka i myszkę"
-
Jak nazywa się ta część sanek? - pyta pani
wskazując na płozę.
- To jest trzymaczka - odpowiada Bartek.
-
Ja mam naczulenie na czeloladę - opowiada
Wiktor o swoich zdrowotnych problemach.
-
To jest łembond - woła Oskar
widząc wielbłąda na obrazku.
-
Kapcler, to jest mój kolega -
z dumą stwierdził Wiktor na widok Kacpra.
-
Maks, w drodze na salę gimnastyczną, woła z
entuzjazmem: Proszę pani ja chcę skakać na pomponowcu!
(chłopiec miał na myśli dmuchany zamek do zabaw)
-
3-letnia Karolinka opowiada: W mojej
kompalni (łazience) plaskałyśmy się
z siostrą po głowie pianką z taty płynu.
-
„Mogłaś mi zepsuć fryzurę!” - krzykną wzburzony Igor na Asię,
która uderzyła go w głowę.
-
- Jak mówimy na kogoś, kto zabiera cudze rzeczy? - pada pytanie w 4-latkach.
- Kradacz – odpowiada chłopiec.
-
- Karolu, dlaczego nie chcesz uczyć się wiersza?
- Bo od tego zasycha mi w gardle – odpowiada rezolutnie chłopiec.
-
- Co widzowie powinni zrobić po obejrzeniu przedstawienia? - pyta pani 3-latki.
- Klapać – udziela odpowiedzi Kamilka.
-
- Daj mi jeszcze trochę tego kremiku – 3-letni Mateuszek prosi panią o farbę
plakatową.
-
- Wiesz, mam uczucie na mleko – oznajmia chłopiec mając na myśli uczulenie na
nabiał.
-
- Boli mnie buch – skarży się chłopiec.
- Nie mówi się buch tylko rzuch – poprawia kolega
-
(z archiwum) Jeszcze ja mam świetne życzenia dla Natalki – mówi Piotr podczas
składania urodzinowych życzeń dziewczynce.
- Jak Polska wejdzie do unii i jak będzie więcej pieniążków, to żeby wspierała
biednych.
-
Maja stwierdziła widząc niedyspozycję koleżanki:
- Oli dobry humor został w domu i śpi sobie w łóżeczku.
-
Podczas tworzenia „KODEKSU PRZEDSZKOLAKA” dzieci zaproponowały również taki
punkt:
Nie można pokazywać trzeciego palca.
-
Idę do zjadalni – oznajmił Daniel kierując się do przedszkolnej jadalni.
-
Proszę pani, ta zabawa jest makabryczna – określił Piotr niecodzienną zabawę
dzieci w pogrzeb zabawek.
-
I co Daniel? Była rozmowa z tatą i było pranie? – pyta kolegę zatroskany Michał.
-
Mama ma dobrego naprawiacza, który naprawi okulary –
powiedział Łukasz.
-
O, pan kosiarkowy! – woła Michał widząc pana
strzygącego trawnik.
-
Pada śnieg i jest nieprzyjemnie na dworze a
dzieci wcześniej paliły kukłę marzanny. Ania stwierdza:
- Proszę pani, ta zima chyba wściekła się, że spaliliśmy jej koleżankę
(chodzi o marzannę).
-
Proszę pani! Coś ten kubek jest chyba krzywy – oznajmił Piotruś, gdy napój wylał
się z przewróconego naczynia.
-
Milena zajęła moją szatnię – skarży się Bartuś, gdy dziewczynka usiadła pod jego
wieszaczkiem w szatni.
-
Mój dziadek nazywał się Władek, bo chyba miał łatki – wydedukowała Ula.
-
W czasie obiadu Zuzia informuje:
- Proszę pani. Ja takie niedobre rzeczy jem na początku, żeby być już po
wszystkim.
-
Te zwierzęta są niepełnosprawne, bo mają połamane kopyta – stwierdziła Zuzia
widząc uszkodzone figurki zwierząt.
-
- Bawimy się w wojnę – orzekła Ola.
- W taką, co teraz będzie, co w telewizji mówią?- pyta Marta.
- Nie. W taką przedszkolną – odpowiada koleżanka.
-
W czasie „sądu” nad kolegą, który krzywdzi dzieci:
-W zasadzie, to dzieci się nie bije, ale…- urywa wypowiedź Piotrek.
- Zrobimy mu szlaban – proponuje Zuzia.
-
Ola ostrzega chłopców, którzy planują zabawę w kąciku lalek:
- Tylko nie bawimy się w szalone, bo więcej sprzątania!
-
W solarium leży się jak w trumnie – stwierdziła Zuzia.
-
Chorowałem na zmienianie głosu. Mówiłem tak nainaczej – oznajmił Jaś po dłuższej
nieobecności.
-
Siedzimy w autokarze. Zaraz wyruszamy do MiniZOO do Zielonego Kamedulskiego.
Maja mówi z przejęciem:
- Proszę pani! Myślę, że dojedziemy żywi, bo wie pani, ja widziałam w
„Wiadomościach”……….
-
-Co to są zmysły? – pyta pani.
-To są takie nasze myśli – mówi Zuzia.
-Zmysły są, gdy człowiek zmyśla, oszukuje – stwierdziła Ula.
-
-A wiecie, ja słyszałam w telewizji, że ludzie sprzedają swoje nerki –
relacjonuje koleżankom Ula.
-A mojej babci zlikwidowano jedną nerkę – dodaje Kinga.
-Ona ją sprzedała?! – z niedowierzaniem pyta Ula.
początek strony
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
● 9 listopada 2018 roku o godz. 11.11 z
dziećmi w całej Polsce, w odpowiedzi na akcję Ministra Edukacji Narodowej oraz
Rady Dzieci i Młodzieży przy Ministrze Edukacji Narodowej, biliśmy
"Rekord dla Niepodległej" śpiewając 4 zwrotki hymnu Polski "Mazurek
Dąbrowskiego"
● 8 listopada 2018 roku,
wspólnie z chórem CANTO, pod kierownictwem pana Tomasza Kierejszy,
śpiewaliśmy patriotyczne pieśni, by uczcić obchody 100. rocznicy Niepodległości
Polski
.jpg)
●
Nasz rodzinny konkurs
plastyczny "NAJPIĘKNIEJSZY ORZEŁ - GODŁO POLSKI"
cieszył się dużym zainteresowaniem.
8 listopada 2018 roku
uczestnicy otrzymali dyplomy i nagrody.
.jpg)
●Historia Suwalszczyzny –
można śmiało powiedzieć WYJĄTKOWA! Mieszkańcy tych ziem czekali na wolność, gdy
inni już się z niej cieszyli. Co więcej, wciąż musieli o nią walczyć. Projekt
„SUWALSZCZYZNA. W DRODZE DO NIEPODLEGŁEJ” w postaci 10 odcinków opowiada
historię tego czasu i jego bohaterów. Cieszmy się tym, co nasi bliscy wywalczyli
blisko 100 lat temu. Bądźmy świadomi skąd jesteśmy. Dzielmy się dumnie swoją
historią!!!
oglądaj odcinek 1
oglądaj odcinek 2
●Nasza
100-metrowa FLAGA na 100-lecie NIEPODLEGŁOŚCI POLSKI - oglądaj relację
.jpg)
Relację
z naszych działań wysłaliśmy na konkurs "Stulecie Niepodległości w Barwach
Biało-Czerwonych" ogłoszony przez Podlaskiego Kuratora Oświaty, MDK w
Białymstoku i Podlaską Rodzinę Szkół Imienia Bohaterów Walki o Niepodległość
Rzeczypospolitej.
który realizowany był z okazji Święta Narodowego
Trzeciego Maja oraz Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i był szczególną formą
przygotowania się w środowisku lokalnym do obchodów Narodowego Święta
Niepodległości w 2018 r.
W konkursie wzięło udział 131 szkół i przedszkoli z województwa podlaskiego. 8
października 2018 roku, podczas uroczystości podsumowania tego wydarzenia, 10
szkół i przedszkoli otrzymało nagrody, a 20 szkół i przedszkoli wyróżnienie. W
gronie wyróżnionych znaleźliśmy się my. Na uroczystej gali odebraliśmy
pamiątkowe grawertony oraz okolicznościowe wydawnictwo zawierające zdjęcia
nagrodzonych działań zrealizowanych podczas konkursu i śpiewnik pieśni
patriotycznych wydany w ramach projektu.
początek strony
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.jpg)
Uczestniczymy w
litewsko - polskim projekcie współfinansowanym
ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego- czytaj więcej
Relacje z
realizacji projektu znajdziesz tu

.jpg)
Za sprawą naszych Rodziców
pracujących w Fabryce Mebli FORTE, wzięliśmy udział w
Programie inicjatyw
pracowniczych FORMY- FABRYKA INICJATYW, który zakłada otrzymanie wsparcia
finansowego lub pozafinansowego na realizację własnego projektu skierowanego
do lokalnych środowisk. Dzięki staraniom Rodziców otrzymaliśmy finanse na
realizację naszego projektu : "Dziecko Aktorem - Magiczna Szafa do zabaw
teatralnych".
.jpg)
Projekt "Szkoła Współpracy" -
Certyfikat

SZKOŁA PAMIĘTA
-
akcja MEN
dyplom za udział
.jpg)
Przystąpiliśmy do projektu "MAMO! TATO! Chcę żyć zdrowo razem z Tobą"
- czytaj tutaj

.jpg)
"Jeden grosz znaczy niewiele, ale Góra Grosza jest największa na świecie!"
Akcja Góra Grosza organizowana jest w szkołach i przedszkolach w
całej Polsce. Kolejny raz czynnie włączamy się do niej. W każdej sali pojawiły
się skarbonki, do których chętni wrzucają monety.
Celem akcji Góra Grosza jest zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym
się poza własną rodziną, w tym na tworzenie i dofinansowanie domów dla dzieci,
rodzinnych domów dziecka, pogotowi rodzinnych, zawodowych rodzin zastępczych
oraz najbardziej potrzebujących domów dziecka, które realizują prorodzinne
programy wychowawcze. Dzięki zebranym środkom wspieramy realizację reformy domów
dziecka poprzez pomoc małym domom dla dzieci, w których prowadzone są działania
na rzecz powrotu dziecka do rodziny, oparte na relacjach emocjonalnych i
indywidualnej odpowiedzialności opiekunów za poszczególne dzieci i planach
pomocy ich rodzinom. Bo wiadomo, że najlepsze co możemy dać dziecku, to rodzina.
Nie zabawki, komputery, modne ubrania lecz rodzina, w której dziecko może czuć
się bezpiecznie, rozwijać swoje pasje i zainteresowania, może nawiązać
przyjaźnie.
Towarzystwo Nasz Dom utworzyło już kilkanaście domów dla dzieci, pomogło w
utworzeniu kilkunastu kolejnych. W takich domach, w przeciwieństwie do wielu
dużych instytucji, dzieci mają realną szansę wrócić do swojego domu i znajdują
uczucie, zrozumienie i efektywną pomoc dla siebie i własnych rodzin.
Po raz szesnasty patronat nad akcją obejmuje Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Zeszłoroczna akcja zaowocowała zebraniem monet na sumę 215,81 zł. a w tym: 3742 x 1 grosz, 1871 x 2
grosze, 1387 x 5 groszy, 112 x 10 groszy, 110 x 20 groszy, 25 x 50 groszy, 13 x
1 zł., 7 x 2 zł.

Od wielu lat nasze przedszkole realizuje
projekt edukacyjny "Czyste powietrze
wokół nas" dotyczący profilaktyki antynikotynowej. W wychowaniu zdrowotnym
dziecka projekt ten stanowi pierwszy etap nabywania wiedzy na temat szkodliwości
dymu tytoniowego. Program ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej
umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich
papierosy oraz wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed
ekspozycją na dym tytoniowy.
Cele szczegółowe programu:
-Zwiększenie świadomości rodziców na temat znaczenia ich roli w rozwoju
zdrowotnym dzieci, a w szczególności w profilaktyce antytytoniowej.
-Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego,
-Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów.
Program składa się z zajęć, które skoncentrowane są na pobudzeniu oraz
stymulacji różnych form aktywności dziecka: zabawy twórczej, tematycznej,
grupowej, konstrukcyjnej.
Dlaczego warto realizować powyższy program? Niech wyniki badań pozwolą
odpowiedzieć na te pytanie:
- w Polsce codziennie po pierwszego papierosa sięga pół tysiąca dzieci,
- rocznie palenia próbuje około 180 tys. nieletnich,
- co 4 piętnastolatek pali papierosy regularnie,
- 64% chłopców i 53% dziewcząt w wieku 13-15 lat podjęło już w swoim życiu próby
palenia tytoniu, z czego 30% chłopców i 21% dziewczyn podjęło te próby przed
ukończeniem 10 roku życia!
- dzieci w Polsce wypalają do 4 mld papierosów rocznie,
- 4 mln dzieci wdycha biernie dym tytoniowy w domu lub miejscach publicznych,
- w 67% gospodarstw domowych dzieci narażone są na dym tytoniowy (Finlandia –
8%, Szwecja 15%),
- 65% dzieci narażonych jest na bierne palenie w miejscach publicznych,
- 53% nastolatków chce rzucić palenie,
- 62% dzieci i młodzieży próbowało już zerwać z nałogiem.
początek strony
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komunikat
z 3 grudnia.2020r.
Zawieszenie zajęć oraz zdalne nauczanie w Grupie VI przedłużono
do 11 grudnia 2020r.
Zarządzenie nr 27/2020
Dyrektora Przedszkola - czytaj tutaj
Komunikat
z 2 grudnia 2020r.
ZAWIESZENIE ZAJĘĆ!
Szanowni Państwo!
Decyzją Dyrektora Przedszkola nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach z
dnia 2 grudnia 2020r., po
zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz po
uzyskaniu zgody organu prowadzącego, od 3
grudnia do 7 grudnia 2020 r. będą zawieszone zajęcia w 2 grupach: Grupie V
i Grupie VI.
W związku z tym w tych grupach będzie
prowadzone zdalne nauczanie.
Zarządzenie nr 26/2020
Dyrektora Przedszkola - czytaj tutaj
Komunikat
z 13 listopada 2020r.
od 16 listopada pracujemy w trybie stacjonarnym we wszystkich grupach
Komunikat
z 6 listopada 2020r.
od 9 do 13 listopada 2020r.,
z powodu absencji nauczycieli, przedszkole
funkcjonuje w trybie stacjonarnym w grupach łączonych
ZAWIESZENIE ZAJĘĆ!
Szanowni Państwo!
Decyzją dyrektora Przedszkola nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach z
dnia 3 listopada 2020r., po
zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz po
uzyskaniu zgody organu prowadzącego, od dnia 4.11.2020 do dnia
6.11.2020.dodatkowo zostają zawieszone zajęcia w
Grupie I (3,4-latki).
Zarządzenie nr 25/2020
Dyrektora Przedszkola - czytaj tutaj
ZAWIESZENIE ZAJĘĆ!
Szanowni Państwo!
Decyzją dyrektora Przedszkola nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach z
dnia 30 października 2020r., po
zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz po
uzyskaniu zgody organu prowadzącego, zajęcia w
Grupie II (3,4-latki), Grupie III
(4,5-latki) , Grupie IV
(5-latki) , Grupie V (4-latki). Grupie VI (6-latki) ,Grupie VII
(5,6-latki) zostają zawieszone od dnia 2.11.2020 do dnia
6.11.2020. Grupa I (3,4-latki i Grupa VIII
(5,6-latki) wraca natomiast 2.11.2020
do trybu stacjonarnego.
Zarządzenie nr 24/2020 Dyrektora Przedszkola - czytaj
tutaj
ZAWIESZENIE ZAJĘĆ!
Szanowni Państwo!
Decyzją dyrektora Przedszkola nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach z
dnia 23 października 2020r., po
zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz po
uzyskaniu zgody organu prowadzącego, zajęcia w
Grupie I (3,4-latki i Grupie VIII
(5,6-latki)
zostają zawieszone od dnia 27.10.2020 do dnia
30.10.2020. Obecna sytuacja sanitarno-epidemiologiczna nie pozwala na prowadzenie
stacjonarnych zajęć w Przedszkolu.
Zarządzenie
nr 23/2020 Dyrektora Przedszkola
!!!
Wytyczne przeciwepidemiczne GIS
dotyczące organizacji opieki z dnia 2 lipca 2020r. - czytaj tutaj
!!!
Wytyczne przeciwepidemiczne GIS
dotyczące placów zabaw z dnia 18 czerwca 2020r. - czytaj tutaj
!!!
Zarządzenie nr 13
Dyrektora Przedszkola z dnia 5 czerwca 2020r. w sprawie organizacji pracy
oddziałów - czytaj tutaj
!!!
Wytyczne
przeciwepidemicznie Głównego Inspektora Sanitarnego obowiązujące od 4 czerwca
2020r. - czytaj tutaj
!!!
Zarządzenie nr 12 Dyrektora Przedszkola z 29 maja 2020r. w sprawie organizacji
pracy jednego oddziału przedszkola - czytaj tutaj
!!!
Zaświadczenie o
zatrudnieniu i oświadczenie o prowadzeniu działalności - pobierz tutaj
!!!
Zarządzenie nr 11 Dyrektora
Przedszkola w sprawie obowiązku dostarczenia przez rodzica
zaświadczenia/oświadczenia z dnia 26 maja - czytaj tutaj
!!!
Zarządzenie nr 10 Dyrektora
Przedszkola w sprawie organizacji pracy dwóch oddziałów z dnia 18 maja- czytaj
tutaj
!!! Procedura bezpieczeństwa realizacji zajęć
rewalidacji w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu
oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w
Przedszkolu nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach. Procedura będzie
obowiązywała od 19 maja br.
Procedura dostępna
tutaj
!!!
Rekomendacje Głównego
Inspektora Sanitarnego dotyczące organizacji zajęć rewalidacyjnych od dnia 18
maja 2020r. - czytaj tutaj
!!!
Ramowy rozkład dnia obowiązujący w okresie
pandemii od 18 maja 2020r. - czytaj tutaj
!!!
Zarządzenie Prezydenta Miasta Suwałk w sprawie przeniesienia oddziałów z dnia 15
maja 2020r. - czytaj tutaj
!!! Szanowni
Rodzice, prosimy o zapoznanie się z Zarządzeniem nr 8/2020 r. dyrektora
Przedszkola nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach w sprawie wprowadzenia
Procedury bezpieczeństwa na terenie przedszkola (budynek
Przedszkola nr 2) w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania
jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i
zwalczaniem COVID-19. Procedura będzie obowiązywała od 18 maja br., czyli od
ponownego otwarcia przedszkola.
Procedura dostępna TUTAJ.
!!! Rodzice przyprowadzający 18 maja dzieci do
przedszkola, są zobowiązani do 15 maja (piątek) do godz.12.00 dostarczyć
OŚWIADCZENIA w
wybrany sposób:
- wysyłając zeskanowany dokument na adres
sekretariat@p4.suwalki.eu
- wrzucając Oświadczenie do skrzynki podawczej w przedsionku naszego przedszkola
Oświadczenie do pobrania jest tutaj i
w pdf
!!! Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Suwałkach oferuje pomoc
w czasie epidemii
- czytaj tutaj
!!!
Harmonogram otwarcia przedszkoli w Suwałkach z dnia 7 maja 2020r.-
czytaj tutaj
!!!
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego dla
przedszkoli dotyczą organizacji opieki z dnia 4 maja 2020r. - czytaj tutaj
!!!
WAŻNE:
opieka w przedszkolu od 11 maja - czytaj tutaj
!!!
Wytyczne przeciwepidemiczne
Głównego Inspektora Sanitarnego dla przedszkoli
dotyczące organizacji opieki z dnia 30 kwietnia 2020r.- czytaj tutaj
!!!
Informacje w sprawie otwarcia przedszkoli z dnia 30 kwietnia 2020r. -
czytaj tutaj

!!! Do 24 maja br. rząd przedłużył zamknięcie przedszkoli i innych
placówek oświatowych - czytaj tutaj
!!! Do 26 kwietnia br. przedłużona została
przerwa w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty
!!! Szanowni Rodzice!
W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną nie wnosicie Państwo opłaty
za przedszkole (żywienie, godziny ponadprogramowe) za miesiąc kwiecień 2020r.
!!! Od 26 marca do 10 kwietnia br.-
zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i
placówkach oświatowych
!!!
Apel Prezydenta Suwałk- czytaj tutaj
!!!
Wszystko co musisz wiedzieć - czytaj tutaj
!!! Od 12 do 25 marca br.-
zawieszenie
zajęć dydaktyczno-wychowawczych
w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych -
czytaj tutaj
!!!
Komunikat
Prezydenta Miasta Suwałk - czytaj tutaj
.png)
Środki ostrożności: Jak
skutecznie myć ręce - czytaj tutaj
Obejrzyj informacyjny
film o koronawirusie - tutaj
początek strony
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UWAGA! INFORMACJA O
ZMIANIE DATY ROZPOCZĘCIA ROKU
SZKOLNEGO 2020/21- czytaj tutaj
Zarządzenie
Dyrektora Przedszkola nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach z dnia
28sierpnia 2020r. - czytaj tutaj
!!!
SZANOWNI RODZICE
21 września, po dość trudnym czasie izolacji i remontów placówki, z ogromną
radością powitamy dzieci, które będą kontynuowały edukację bądź zaczną naukę
w Przedszkolu nr 4 z Oddziałem Integracyjnym w Suwałkach. Trzeba jednak
pamiętać, że jesteśmy obowiązani przestrzegać zasad higieny i procedur
ograniczających ryzyko zarażenia się koronawirusem, by przedszkole działało
jak najdłużej i bez ograniczeń. W trosce o dzieci, Państwa jako ich
rodziców, a także pracowników, zostały opracowane procedury postępowania i
zachowania bezpieczeństwa w przedszkolu. Prosimy o zapoznanie się z nimi. Przyprowadzając dziecko
21 września do przedszkola prosimy o zabranie ze sobą wypełnionego
Oświadczenia oraz Karty informacyjnej dziecka a także
Upoważnień do odbioru dzieci, o ile dzieci
będą odbierane również przez inne osoby niż rodzice/opiekunowie prawni (max.
2 osoby). Wszystkie formularze do pobrania
na naszej stronie internetowej.
1) Procedura ochrony dzieci i ich rodziców oraz pracowników przed zakażeniem
Covid-19 -
do zapoznania
2) Oświadczenie
rodziców/opiekunów prawnych o stanie zdrowia, załącznik nr 7 do procedury
- do pobrania
3) Karta
informacyjna dziecka -
do pobrania
4) Upoważnienie do
odbioru dziecka przez inne osoby niż rodzice/opiekunowie prawni (max.2
osoby); załącznik nr 1 do karty informacyjnej -
do pobrania
WAŻNE!!!:
Dziecko nie będzie
mogło być przyjęte do przedszkola bez wymienionych dokumentów
LISTY DZIECI W
POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH -
tu dowiedzą się Państwo, w
której grupie jest dziecko oraz w której sali będzie przebywać - czytaj
tutaj
PIERWSZY DZIEŃ:
przynosimy do przedszkola w podpisanych
foliowych workach kapcie bez
sznurowadeł oraz ubrania na zmianę i dodatkowo Grupy I i II – kocyk i
poduszkę także w podpisanym foliowym worku. Te rzeczy będą oddawane co
piątek
do prania.
MIEJSCA W SZATNI
będą
numerowane wg klucza: nr
grupy
/ nr dziecka z listy
grupowej i imię (np.: IV/ 7 + imię). Dodatkowo przydzielone są kolory: GRUPA
I - różowy, GRUPA II - beżowy, GRUPA III - fioletowy, GRUPA IV -
pomarańczowy, GRUPA V - żółty, GRUPA VI - czerwony, GRUPA VII - niebieski,
GRUPA VIII - zielony
List Prezydenta Suwałk z okazji rozpoczęcia roku szkolnego
- czytaj tutaj
List Ministra Edukacji Narodowej z okazji rozpoczęcia roku szkolnego
- czytaj tutaj
Aplikacja ProteGo Safe
Szanowni Państwo, Minister Edukacji Narodowej
zwrócił się do dyrektorów szkół z prośbą o przekazanie listu do
rodziców, w którym wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym
zachęca do zainstalowania aplikacji ProteGo Safe. Jak czytamy w
liście, ProteGO Safe to aplikacja, która powiadamia o możliwym
kontakcie z koronawirusem. Informuje również, jakie środki
ostrożności zachować i jak postępować w przypadku podejrzenia
infekcji u siebie lub swoich bliskich. Ponadto ProteGO Safe to
wiarygodne i sprawdzone źródło wiedzy. W aplikacji znajdują się
komunikaty potwierdzone przez Ministerstwo Zdrowia i Główny
Inspektorat Sanitarny, a także informacje opracowane na
podstawie danych Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i
Kontroli Chorób (ECDC) oraz Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).
To narzędzie pozwalające na ograniczenie ryzyka
rozprzestrzeniania się koronawirusa, wspierające bezpieczny
powrót dzieci do szkół.
MEN przypomina, że na stronie internetowej
ministerstwa znajduje się zestawienie najważniejszych pytań i odpowiedzi, które
mogą być pomocne w bezpiecznym powrocie uczniów do szkół. Bezpośredni link https://www.gov.pl/web/edukacja/bezpieczny-powrot-do-szkol2
Zebrania informacyjne w poszczególnych grupach
- tutaj k l i k n i j
Warunki
proponowanego w przedszkolu ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych
wypadków- czytaj tutaj
początek strony
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------